Etykiety

Acufactum (2) Aimee Stewart (19) Alessandra Adelaide Needleworks (13) Bent Creek (1) Bloemencorso (2) Bothy Threads (7) Boże Narodzenie (43) Brooke Books (1) Cardinal Christmas Ball (2) CCN (29) Chapeau Ivre (2) Cuore e Batticuore (1) Deepest Love (3) dekoracje (4) Des Crepes (4) Dimensions (3) diy (1) Dzień Matki (3) Dzień Ojca (5) Elisa Passions (3) Enchanted Mermaid (4) Fée a la Mésange (2) Fée au Rouge - Gorge (4) Fee Bleue (3) Fee Chatainge (1) Fizzy Moon (2) galeria (171) Haed (17) HAFT XXX (322) handmade (22) Heritage Stitchcraft (1) Jan Houtman (7) karnet na igły (4) kartki (29) Koningsdag (1) koty (10) Krzyżykowe ABC (15) Le Martin Pecheur (3) Le Pecheur (3) LHN (15) listownik (1) Lizzie Kate (13) Mediterranean Mermaid (1) Mermaid Azure (4) Mermaid of the Pearls (4) Mermaids of the deep blue (4) metryczka (12) Mill Hill (36) Mirabilia (53) moja kicia Zuzia (13) moje projekty (25) monogram (11) narzędzia (10) Neocraft (6) Nimue (27) Nora Corbett (49) okno na świat (19) organizacja (16) Paris (3) Passione Ricamo (3) Permin of Copenhagen (8) pinkeep (2) podziękowania (22) pomysły (28) Poussière de Fée (4) prezent (51) Queen of Mermaid (3) RR ciasteczkowy (4) RR herbaciany (5) Rto (4) Sabrina (1) Sajou (1) Sal " Drzewo życia" (7) sal bożonarodzeniowy 2013 (3) sal bożonarodzeniowy 2014 (5) Sal jesienny (12) Sal księżycowy (7) sal świąteczny 2013 (4) Sal u Anny (15) Sal u Diany (3) Sal wiosenno - letni (8) Sal z Imbryczkiem (3) SCHIPHOL- lot MH17 (1) SODA (10) tatty teddy (11) The Bliss Fairy (6) The Petal Fairy (5) The Snowflower Diaries (3) The Stargazer (5) UB- design (4) Valerie Pfeiffer (1) Vervaco (2) w dniu ślubu (4) Wielkanoc (15) wiosna (8) World Travel Book Shelf (19) Wyróżnienie (4) wzory haftów (5) zakładka (2) zakupy (38) zawieszki (43) Zweigart (4) życzenia (28)

Łączna liczba wyświetleń

sobota, 2 listopada 2013

Pierwsze potyczki z serią Acufactum

Od dawna chciałam wyhaftować coś z serii Acufactum. Bardzo podobały mi się te obrazki i jak przyszło mi wybrać jeden to miałam ogromny dylemat. Jako, że powolutku zbliżamy się do Świąt Bożego Narodzenia, skupiłam się głównie na tych obrazkach.
Padło  na reniferki.
Zdjęcie zaczerpnięte ze strony "Acufactum"
  Nigdy nie miałam do czynienia z tą serią, więc wyobraźcie sobie jak się zdziwiłam, kiedy zabrałam się za przygotowanie mulinek.
Ta numeracja nie kojarzyła mi się z żadną, jaką dotychczas poznałam.
 I musiałam poszperać po internecie.
Wyszło, że to niemiecka mulina Mez, no ale jeszcze potrzebny był mi zamiennik na Dmc lub dobieranie kolorków na oko. Okazało się,że nie tylko ja miałam ten problem.
Oj, zajęło mi to trochę czasu......... ale znalazłam:)))))
(znajduje się na dole strony)
 Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie tych hafcików.
Nie wiecie może co oznacza skrót V + H w tabelce poniżej.
Wydaje mi się, że chodzi tutaj o jasną wyściółkę pod choinkami, gdzie trzeba wykorzystać wełnę.
Może ktoś lepiej się orientuje????
 A to moje reniferki:



Zamiennik niemieckiej muliny MEZ , 
wykorzystywanych we wzorach Acufactum na mulinę DMC


5 komentarzy:

  1. Ooo pierwszy raz "słyszę" o tej serii, a reniferki są cudne. Zaraz będę grzebać w necie:) Nie wiem niestety zatem co oznaczają literki na schemacie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna haftuję wzorki Acufactum, jestem nimi zachwycona. Szkoda, że nie wiedziałam, pospieszyłabym z pomocą i zaoszczędziłabyś czas :) V&H to mulina - chyba amerykańska :) Jest w pierwszej kolumnie tej tabeli zamienników, którą pokazałaś. Ale nie wiem, czy o nią właśnie chodzi w opisie, bo niemieckiego nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. V+H = "Vaupel & Heilenbeck" niemiecki producent mulin i tkanin do haftu :)
    http://www.vaupel-heilenbeck.de/
    Natomiast mulina MEZ nowsza ma numerację, taką jak jej następca - mulina Anchor .
    Ma czasami podwójną numerację starą i nową, czasami tylko starą - na zabytkowych motkach.
    Mnie też bardzo podobają się wzory niemieckich firm :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo jak fajnie, że udało Ci się rozszyfrować ten skrót. Teraz już będę wiedzieć na przyszłość i znowu jestem mądrzejsza o jedną informację :)))
      Dziękuję Ci bardzo!!!!! I pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja po prostu znam te muliny, marzyłam o nich bardzo długo mając do dyspozycji kilka naszych kolorów. W Niemczech stałam przed stojakami i wyć mi się chciało - przelicznik marki do złotego był nie do przeskoczenia.
      Mimo to zawsze kupowałam za kieszonkowe od rodziny gazety i "bardzo potrzebny" motek muliny.
      Teraz muliny MEZ mam pół szuflady - kupowałam na Alegro, czasami przybrudzona, ale po praniu jest idealna :)

      Usuń

Dziękuję za każde miłe słowo!!!!